Ommöblerat

Som det regnade i morse. Jag anlände alldeles genomsur på jobbet. Först tänkte jag åka kommunalt, men man kan ju inte bli mer än blöt. Tänkte jag. Och det blev jag, så första timmen stod jag och jobbade. Bara för att den kalla, våta kjolen inte skulle nudda benen.

Klocka 9 gick startskottet för projekt Rumsflytt. En aktion av karaktären femtonspel. Tjejerna i rum B412 skulle överta Peter och Mattias skrivbord i rum B422 som i sin tur skulle flytta in i rum B414, det vill säga mitt och Arams rum. Och vi skulle i vår tur in i tjejernas rum B412.

Vi ville ha med oss våra höj- och sänkbara skrivbord. Tjejerna lät sina gamla, fula bord stå kvar eftersom de skulle få ärva grabbarnas skrivbord. Och killarna som skulle in i vårt rum fick nygamla bord från en annan avdelning.

I alla tre inblandade rum fanns det åtminstone två bokhyllor med gamla pärmar, instruktionsböcker, oidentifierbara pryttlar, spruckna kaffemuggar, pantflaskor, hålslag, häftapparater, telefonladdare, kollegieblock plus en massa annat skräp. Kort sagt saker som ingen längre efterfrågar eller vill kännas vid. Och jag sa bestämt ifrån att jag tänker inte flytta från ett övermöblerat rum till ett ännu mer övermöblerat rum.

Så ut med gamla skrivbord, hurtsar, sunkiga stolar och bokhyllor. Och före lunch var alla installerade på sina nya platser. Min kjol hade torkat på kuppen. När det var dags för hemgång började regnet strila igen, så jag tog tuben hem. Det räcker med att bli genomvåt en gång per dag.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ommöblerat

  1. Ettan skriver:

    Vi ska också flytta på vårt kontor men vi kommer inte att få behålla våra fasta platser utan 400 pers ska varje morgon försöka hitta en ledig plats

  2. frktjatlund skriver:

    Grattis! Antingen får man se till att vara tidigt ute eller inte komma alls utan jobba hemifrån.

  3. Fia skriver:

    Åh, fy! Det är ju så himla jobbigt med flyttar! Vi har haft liknande rotationer ibland på min arbetsplats, och det är så tråkigt att ta rätt på allt skräp som har samlats i högar, och som ingen vill kännas vid!

  4. Erika skriver:

    Borde ha räckt med att skifta B422 och B412, för att ni bara ska flytta två rum verkar inte ha något större syfte. Men det är bara något jag kan tycka, finns nog någon klok individ som tänkt ut omflyttningen.

  5. frktjatlund skriver:

    Fia: Det står fortfarande oönskade bokhyllor i korridoren. Funderar på att agera skyddsombud och stoppa allt arbete på grund av utrymningsproblem vid brandfara.

    Erika: Tjejerna, som satt där jag nu sitter fick flytta eftersom de inte längre är klassade som systemutvecklare utan testare. Jag häckar i ditt gamla hörn och två killar från ITS, som numera tillhör en ny konstellation, håller till i mitt gamla rum. Klokt eller inte? Det återstår att se.

Kommentera

