Lätt på foten

Mina favoritsandaler har tagit slut. Både de två par jag har i min ägo och modellen verkar inte tillverkas längre. Den finns inte i butik och inte på nätet. Möjligen i form av ett par begagnade på Ebay.

Modellen heter Pisa. Det jag gillar med den är att man inte ser så mycket av tårna, som man gör med Birkenstocks övriga sandalvarianter.

Anledningen att jag inte vill visa för mycket tår, är naglarna. Alltså att jag vill att det ska sticka fram som rödmålade. Och det är ett problem. I alla fall för mig.

Skärpan på mina glasögon hamnar helt fel när jag ska måla tånaglarna. Och jag är inte tillräckligt rörlig för att ändra avståndet mellan ögon och fot. Mycket av lacket hamnar utanför och resultatet blir jättekluddigt.

Jag gjorde ett försök med att övertyga Maken om fixa målningen. Han har ju i alla fall gått estetisk utbildning. Men effekten av hans ansträngningar var om möjligt ännu kladdigare än det jag åstadkom. Jag hade glömt hur darrhänt han är.

Eftersom mina gamla sandaler med sina utslitna sulor, började bli en riskfaktor, och fler brutna ben vill jag inte vara med om, beställde jag ett annan modell. En som gick att få i smal läst.

De lystrar till namnet Franca och jag hoppas att spännena ska dra bort uppmärksamheten från mina rödmålade tår.

2 reaktioner till “Lätt på foten

  1. Den favoriten har jag också, köpte den på jobbet när en resande skohandlare kom dit. Kanonbra. Men eftersom jag varit pensionär länge måste tofflorna vara minst tio år.
    Än så länge kan jag måla tånaglarna. Men eftersom jag är så frusen är jag sällan bartåad bland folk.

  2. Alltid trist när man hittar favoritskor och så slutas de producera. Testa att bevaka på Tradera, ibland har man tur…

Lämna en kommentar