Oldsbergvarning

Jag har gillat Lars Kronér, men nu börjar han gå mig på nerverna. Vi brukar titta på Smartare än en femteklassare. Mest för barnens skull. Alltså inte bara barnen som är med i programmet. De är jättegulliga och duktiga. Men också för att det är ett trevligt program att se tillsammans med barnbarnen.

Det som stör helheten är Kronér och hans sätt att hela tiden dra in sin egen person. Jag vet inte om han tycker att han bjussar på sig själv när han skojar om olika inslag i sin fysionomi. Handlar det om storlek så övergår samtalet till hans vikt. Behåring och ämnet går över till att handla om hans brist på den varan. Med mera.

I mina öron är det inte alls roligt. Bara ett utslag av självupptagenhet. En programledare ska se till att fokus ligger, inte på honom själv, utan på programdeltagarna. Alltså tävlande och skolbarnen.

Och när jag ändå är inne på tv, så är jag glad att hockeyslutspelet är avklarat. Som sabbat Halv åtta hos mig för mig i flera veckor. Men nu hoppas jag att ordningen är återställd.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Oldsbergvarning

  1. FruH skriver:

    Varför titta?
    Se Titanic på Svt, ligger på play om du missat. Kostymdrama när det är som bäst.

  2. Utan att veta varför, har jag aldrig gillat Oldsberg. Jag har aldrig kunnat peka ut den springande punkten. Nu har du fått mig att förstå varför…

  3. Rutan skriver:

    Det är ett sätt att bemästra sina komplex: ”ingen kan anmärka på mig för jag skojar ju själv om min fetma/hårlöshet/etc”. Men s å tjatigt att höra jämt! Det var lite roligt första gången, men inte den 57:e.

  4. frktjatlund skriver:

    FruH: För att jag gillar programkonceptet. Nej, jag har inte kollat på Titanic. Ska försöka klämma in det.

    Mjölgumpa: Jag är lite överkänslig mot självupptagna män. Guds gåva till mänskligheten över dem.

    Rutan: Speciellt som han inte är så överdrivet stor längre. Har han ingen god vän, som kan säga ifrån och få honom att sluta med dumheterna?

Kommentera

