Bevisar sin egen tes

DN har en artikelserie om frivillig barnlöshet. Idag blev några 20-25-åringar tillfrågade om vilken inställning de hade till frågan om de ville ha barn eller inte. Och där stack Anton ut.

DSC_0242

Är han fortfarande en självisk unge eller är han självisk? Jag önskar att hans föräldrar resonerat likadant för 26 år sedan. Innan Anton började föra oväsen och vilja ha saker.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bevisar sin egen tes

  1. Irene skriver:

    Men han är ju i alla fall ärlig…

  2. cruella skriver:

    Det spelar ju ingen roll vad han är, han tycker och väljer som han gör utefter det. Grattis till självinsikten, Anton:)

  3. cruella skriver:

    Jag förstår helt ärligt inte varför det är så många som retar sig på att unga människor väljer bort barn, av anledningar som Antons eller mer filosofiska. Anton och andra pratar ju knappast om mig och mina barn, de pratar om sina egna utsikter. Dem har jag inget med att göra och det intresserar mig inte.

  4. frktjatlund skriver:

    Jag har absolut inga åsikter om människor som väljer bort barn. Men just synpunkten ”De är själviska varelser och jag vill inte vara en del i att understödja det” efter en lång harang som ångar av en självisk livsinställning blir bara för absurt.

  5. Helena skriver:

    Ofta slöläser jag och tar inte in budskapet, nu när du förklarar ser jag också vad han säger!

Kommentera

