Skendräktig

Alla tre gånger som jag väntat barn har jag gått över tiden med två till tre veckor. Men eftersom man på den tiden inte gjorde något generellt ultraljud för att fastställa fostrets egentliga ålder, så var det beräknade förlossningsdatumet ett svävande begrepp. Även om det var svårt att låta bli att sikta in sig på det.

Några veckor före den utsatta tiden började folk säga: Är du fortfarande kvar hemma? Jag ser att det inte blivit något ännu. Och liknande. I början var det lite roande. Men sen när datumet passerats blev det jobbigt och ännu värre när det gått tre veckor över tiden. Då vågade jag knappt sticka näsan utanför dörren.

Ungefär så känns det med jobbet jag sökte. Har de hört av sig? Har du hört något? Undrar de som vet om att jag varit på intervju. Nej, jag har inte hört något. Trots att jag mejlat personalchefen, som hon säger att hon ska pusha på IT-chefen. Som ännu inte hört av sig.

Så nu har jag bestämt mig. Jag glömmer det här med nytt jobb för tillfället. Och gör en sen abort eller kommer på det klara med att jag bara var skengravid. Lurad av hormonerna och en stark flyktönskan. Uthärdar på min existerande arbetsplats tills något bättre dyker upp.

Och dyker inget bättre upp, tar jag ut min pension i förtid.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skendräktig

  1. Irene skriver:

    Klokt resonerat!

  2. Fia skriver:

    Kan du inte gå i förtida pension och fixa extrapengar genom att skriva roliga kåserier?

  3. Irene skriver:

    Nu var det länge sedan! Hoppas inget tråkigt har hänt

  4. frktjatlund skriver:

    Nej, inget tråkigt har hänt. Mer än att jag känt mig oinspirerad och haft huvudet fullt med annat.

Kommentera

