Urblåst

Ta en del av följande ingredienser
– lera
– regn
– blåst
– flygfän; fjärilar, malar, fåglar och ännu fler fåglar
– döda kaniner
– slagsmål
– mer regn och lera
– mossa
– ljung
– delvis obegriplig dialog
– dogmaaktiga och gryniga kamerabilder
– ridturer över hedmark
– meandrande vattendrag

Rör ihop alltihop till en deg och smeta ut den på vita duken.

Alltså, jag har filmfestivalat  ikväll och sett Wuthering Heights 2011. Inte så imponerad. Det jag främst kräver av en film är att den ska berätta en begriplig historia. Om jag inte haft koll på originalet hade jag varit helt rökt.

I tidningarna kommer det antagligen låta annorlunda. Nej, det är tur att jag inte är filmrecensent. Så populärkulturell som jag är.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Urblåst

  1. Annaa Mattsson skriver:

    Tänk vad man slipper när man inte går på festival!

  2. Lisbeth skriver:

    Ja visst är det så. Jag ser nästan bara filmer på bio som fått dålig kritik det brukar båda för något sevärt Tom en kalkon kan visa sig vara skaplig

  3. frktjatlund skriver:

    Annaa: Tycker sammalunda, men Maken trodde att det var en romantisk kostymfilm och överlät biljetten åt mig. Faktum är att 98% av publiken bestod av kvinnor.

    Lisbeth: Jag brukar oftast hålla med kritikerna, men inte när det gäller riktigt konstnärliga filmer. De brukar oftast bara vara konstiga.

Kommentera

