Nödig

Detta är ett jubileum; inlägg nummer 1700! Jag har hittills bloggat 1274 dagar och det betyder 1,33 inlägg per dag. Inte illa pinkat av en trähäst.

Men jag undrar vad Schulman vill med dagens artikel om bloggar i DN. Om att bloggare och deras påverkan är överskattade. Att ingen utanför egentligen bryr sig. Och att media kryper när de borde sätta ner foten.

Vad är syftet? Är det ingen som köper hans bok?

Jag utgår från den teorin. De som har någon relation till hans far är människor äldre än vad jag är. Och generellt har den kategorin aldrig läst någon av Alex bloggar eller varit inne på 1000 apor. Har det varit det så har de tyckt att det mesta varit antingen humorbefriat eller elakt. Det som har varit kul har inte varit tillräckligt roligt för att ursäkta det övriga.

Alltså måste Alex synas i medier, som skulle intressera målgruppen. Och gärna skriva negativt om sånt som målgruppen själv avfärdar.

Och själv bloggar jag vidare utan en tanke på att göra minsta skillnad. Inte en bloggbävning så långt ögat når. Vem vet, inlägg 1701 kanske publiceras redan idag.

5 reaktioner till “Nödig

  1. Men det vet du väl att du måste skriva ett inlägg varje timme – om du vill ligga på topp! Då duger det inte med 1,33 inlägg/dag 😉
    Men det var en intressant teori om att ”ingen köper hans bok” 😀 Den teorin köper jag rakt av!
    Jag har läst lite på hans blogg men tyckte den var trist och har undvikit den sedan dess. Och det tänker jag fortsätta med. 🙂

  2. Kan det vara så? Intressant teori! Jag hör säkert till undantagen, som både vet vem hans far var och har läst hans blogg sedan länge. Kanske därför jag är så välvilligt sinnad.

  3. Jag var bästis med hans kusin när jag gick i första klass, sedan flyttade hon och jag har ingen aning om var hon är nu, men jag undrar.

  4. @vov: senaste tiden har det blivit högst ett om dagen. Inte konstigt att det går utför.

    @rutan: Jag kommer också ihåg hans far, men bara till utseendet. Inte vad han gjort. Och bloggen har jag läst någon gång då och då. Särskilt om det handlat om känslige Birro.

    @ullah: nästan en Jag mötte Lassie. Men var det Alex kusin eller faderns?

Lämna en kommentar