Björntjänst

Nu är det dags att ägna mig åt det som Tvåan, Dottern, förutspådde. Hemsöka Kundtjänst, Call Center, Customer Care eller vad de behagar kalla sig. Jag har alltid varit en gnällig typ. Kontaktat olika instanser och klagat när jag tyckt att det varit befogat. Somliga, Maken till exempel, har tyckt att jag haft vissa gemensamma drag med grannen Rättshaveristen. Han som skickar långa inlagor till alla i styrelsen för fastighetsbolaget hemma på Hornsgatan. Det tycker inte jag.

Men är det någon tjänst som förtjänar min uppmärksamhet så är det adressändring.se och Postnord. Jag har varit i kontakt med kundtjänsten ett antal gånger eftersom posten inte har kommit fram som den ska. Och varje gång har slutresultatet varit: Vi skickar en reklamationsblankett till dig. Med post.

– Nu är du riktigt rolig. Ska du verkligen skicka den med posten. Som bevisligen inte fungerar? Kan du inte mejla istället?
– Nej, det går inte. Vi använder oss av alltid posten.
– Okej, jag kan förstå principen. Men i det här fallet skulle processen snabbas upp rejält. Hur svårt kan det vara att bifoga blanketten som ett dokument i ett mejl?

Alldeles för svårt, tydligen. Och nu har det skett, det som jag befarade: en faktura som aldrig kommit oss tillhanda har blivit ett ärende hos Kronofogden. Vi som aldrig i hela vårt avlånga liv funnits i det registret. Inte nog med det, räkningen har i ett nafs blivit 701 kr dyrare med ränta och avgift.

Och det betydde ytterligare en kontakt med kundtjänst. Som ska skicka en reklamationsblankett via posten. Jäklar i min lilla låda, vad jag ska reklamera! Både den extra avgift hos Kronofogden och de 600 kronorna som eftersändningen har kostat. Plus plåster på såren över att jag blir uthängd i ett register, som jag inte vill synas i.

Om nu blanketten kommer fram.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Björntjänst

  1. Långkoftan fd kollega skriver:

    Ge dom vad dom förtjänar, så att du får det du ska ha……det vore roligt om du vill hålla oss uppdaterade! Spänningen är ooooolidlig!

Kommentera

