Hjärtinnerligt trött

Tror folk att man har svårt att få tiden att gå, eller? Hela tiden vill man veta vad jag tycker. Ringer jag en kundtjänst så kommer harangen: samtalet kommer att spelas in i undervisningssyfte och du kan bli uppringd efteråt för att lämna ett omdöme. Då slänger jag på luren fortare än kvickt. Som i tisdags när jag pratade med Nordea och de påstod att deras handläggare inte kunde se transaktioner på kundernas konton. Möjligen att det inte har rätten att göra det, men hur ska de då kunna serva Agda, 90, när hon inte har någon dator.

På Arlanda ville de veta hur jag tyckte säkerhetskontrollen skötte sig. De hade en skärm med smajlis från sur till glad och tanken var att passagerarna skulle peta på den gubbe de tyckte passade bäst in på behandlingen. Och en kvart efter att jag checkade in på hotellet i Madrid, plingade det till i inboxen. Det var booking.com som undrade om incheckningen och rummet var till belåtenhet.

Jag kan meddela att rummet är till belåtenhet. Speciellt temperaturen. Ute är det över 40 men inomhus har vi ställt in AC:n på behagliga 24. Värmen till trots har vi lyckats förflytta oss 6024 steg. Det vill säga fram och tillbaka till närmaste Lidl-butik. Ett hotellrum kräver lite nötter och snacks.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hjärtinnerligt trött

  1. Långkoftan fd kollega skriver:

    Oj, så varmt! Idag har vi lagom och typiskt svensk sommarvärme i Stockholm, skönt!

Kommentera

