Hittat i hettan

Man letar och letar. Flera gånger på samma ställen. Och får Maken att leta på samma ställen som man själv letat flera gånger. Utan resultat. Läsglasögonen är bara borta.

I går gick jag och la mig med tv-glasögonen på. Eftersom drömmar inte kräver hundraprocentig syn, tog jag av mig brillorna och la dem på madrassen bredvid kudden. Inte världens bästa placering kan man tycka, för i morse låg de inte där jag lagt dem. De hade glidit ner under bäddmadrassen och mellan våra tjocka resårmadrasser. Ett ställe där både Maken och jag letat flera gånger. Ja, vi har till och med höjt upp både huvud- och fotändarna med sängmotorerna för att kolla.

När jag plockar upp tv-glasögonen känner jag att det ligger något mer strax norr om dem. Och vad hittar jag där om inte mina läsglasögon! Hur är det möjligt? Vi har ju nästan plockat isär sängarna utan att hitta dem tidigare. Nästan så jag undrar om det är någon som driver med oss.

Idag är planen att vi ska ta bilen till Madrid, en resa på 45 mil. Från 29 graders svalka till 40 graders hetta. Hur vi nu ska klara det? Hotellet har AC, konferenslokalen har AC och bilen som tar oss där emellan har också det. Så det blir väl att hålla sig inomhus så mycket det går. Sevärdheter får vi ta en annan årstid.

Jag är i alla fall glad att mina läsglasögon kommit till rätta efter dryga två veckor. Det känns så onödigt att köpa saker man redan har.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

