Dagens kom-ihåg-lista

Påminn mig om att jag inte ska köpa e-böcker på Adlibris. Och om jag skulle göra det, påminn mig om att betala dem i tid. Och om jag skulle glömma att betala, påminn mig om att ha en fungerande eftersändning, så att eventuella påminnelser når mig. Billiga böcker blir annars fyra gånger dyrare när räkningen går till inkasso. Och det är de verkligen inte värda.

Var Postnord har gjort av vår post under dryga två månader är ett mysterium. Jag anmälde och betalade via nätet eftersändning till dotterns lägenhet. Ja, man får även ange lantmäteriets lägenhetsnummer, så det vore inte så svårt att veta i vilken brevlåda posten ska hamna. Och jag har reklamerat flera gånger utan resultat. Kruxet var att våra namn saknades på dotterns brevlåda, alternativt att jag skulle ha angett c/o Dotternsefternamn. Hur man nu ska veta det när ett sånt fält saknas i anmälningsformuläret?

Nåja, nu verkar posten i alla fall landa i Dotterns brevlåda, men jag undrar om det finns flera betalningsärenden som gått vidare till nästa anhalt. Vi har försökt att få alla räkningar vi kan komma på att antingen betalas via autogiro eller landa som e-faktura i internetbanken.

Och den där förpepprade andrahandshyresgästen behöver man tydligen påminna hur många gånger som helst. Hyran för juli har ännu inte kommit in på kontot.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagens kom-ihåg-lista

  1. Eva skriver:

    skit med saker som går till inkasso. Vanligt just när man flyttar. Funkade inte på gamla postens tid heller.
    Om ni behöver en ny hyresgäst har jag en perfekt kandidat. Dottern med sambo. Betalar allt via autogiro. Ja alla vägar leder ju inte nånstans men en del gör ju det… 🙂
    Eva

  2. Eva skriver:

    en sak till! Har du testat e-böcker. Hur smidigt som helst. Köpa verkar billigast vi bokus, men annars låna på bibliotek. Tre / 7 dagars period och är man två blir det ju dubbelt upp. Och varför inte bibliotekskort på flera olika bibliotek.
    Det bästa är tillgänglighet. Om man läser om en bok, hm verkar intressat, kolla på bibblan ,där fanns den. Tre minuter efter tanke till läsning! Och dessutom finns de inne direkt efter utgivning.

  3. frktjatlund skriver:

    Jag brukar låna E-böcker på bibblan, men det går inte att läsa på min platta när jag är utomhus. Solljuset är för starkt. Och det är lite begränsande.

Kommentera

