Gå på knäna

Det är nitton trappsteg från gatuplan upp till vår lägenhet och ytterligare sjutton innan man är uppe på takterrassen. ”Hur går det för Lasse och hans knän?” undrar Syrran. ”För han har väl problem med knäna med tanke på vikten”.

”Efter sig själv dömer man andra” tänker jag och hävdar bestämt att hans knän fungerar alldeles utmärkt. Vilket de gjorde ända tills häromdagen. Då satte en djävulsk värk in i det vänstra knät. Så till den milda grad att han knappt kunde gå. Och varje gång det skar till i benet muttrade han och småsvor över Syrran.

”Jag ger mig sjutton på att hon sitter hemma i soffan och sticker nålar i en voodoo-docka. Bara för att lära mig en läxa.” ”Förlåt, Monica. Jag ska aldrig vara så övermodig mer. Jag lovar” ”Har du verkligen inget bättre för dig än att plåga en gammal man?”

Ovanstående gjorde att jag tog en promenad på egna knän runt byn och passade på att föreviga Stadshuset.

Stadshuset

Stadshuset

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gå på knäna

  1. Långkoftan fd kollega skriver:

    Ja du kan verkligen beskriva så att man riktigt ser situationen framför sig….
    Vilka fina bilder du tagit.

  2. frktjatlund skriver:

    @Långkoftan: Det gamla tornet från pirattiden är ett tacksamt motiv.

Kommentera

