Mellanrum

Vi är mittemellan två barnbarn. Ett var här från Spanien i förra veckan, på påsklovet. Hängde med gamla kompisar vilket oftast betydde att tjejerna shoppade. Ett vanligt fritidsintresse för flickor i tonåren.

Flera gånger åkte de till Moset. Eller MOS. För ingen vettig människa orkar säga Mall of Scandinavia. Speciellt som själva namnet är så utomordentligt fånigt.

Den 7 kommer barnbarn nummer två hit. Inte för att shoppa. Tror jag. Han ska istället ledsagas till Eastman för tandställning.

Båda två flyger hem med Fakirflighten med stort F: avgång lördag morgon klockan 6. Inte kul att sitta och skumpa i en taxi när det vore betydligt skönare att ligga kvar i sängvärmen. Sovmorgnar är heliga ting.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mellanrum

  1. FREEDOMtravel skriver:

    Haha, nu måste jag börja säga MOS ju 😉 Annars har den väl hetat ”Mallen” här. Nej, hela namnet orkar man ju inte med… 😉

  2. Helena FREEDOMtravel skriver:

    Tror min kommentar hamnade i skräpkorgen/papperskorgen?

  3. frktjatlund skriver:

    @Freedomtravel: Ja, av någon anledning hamnade kommentaren i karantän. Det händer då och då men jag har inte sett något mönster.

  4. Irene skriver:

    Har inte tittat in hos dig på länge, favoriten ligger på datorn och det är mest paddan som är i bruk. Kul att läsa att lägenhetsplanen gått i lås. Och att det snart är dags med bye-bye till jobbet. Jag njuter varje dag av min pensionärstid och då har jag ändå valt att stanna i gråvädret här hemma.
    Hoppas ni får härliga vintrar i Spanien!

Kommentera

