Är det försent att lista 2015?

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Köpte en lägenhet. Jag har aldrig ägt en bostad i hela mitt liv. Bara hyrt. Och att den köpta bostaden håller på att byggas på spanska Costa Blanca är inte heller fy skam.

Genomdrev du någon stor förändring? Egentligen inte. Om man inte räknar att jag tog mig i kragen och började går till och från jobbet igen. Jag kom av mig när jag bröt benet i maj 2014 och började nytt jobb i augusti samma år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, inte nära vänner. Folk i min ålder är garanterat obefruktade och mina barn och deras kamrater har passerat 40.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? Inget, 2015 går till historien som en enda grå sörja.

Dog någon som stod dig nära? Nej, det enda dödsfallet jag kan erinra mig på rak arm är pappan till en av Makens tidigare arbetskamrater. Han ringde nämligen, arbetskamraten alltså, och undrade om Maken var intresserad av att adoptera. Nu när han var faderlös.

Vilka länder besökte du? Spanien, Spanien, USA, Grekland, Danmark och Spanien igen. Det är möjligt jag missat något.

Bästa köpet? Lägenheten? Vet inte ännu om det är ett bra köp, så det får bli mina nya vinterkängor. Fungerar hur bra som helst på halt vinterväglag.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Massor av småsaker. Jag är ganska glad av mig normalt, men inget som jag kan säga stack ut.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Jag skulle helst vilja ha råd att sluta jobba redan till hösten. Inte en mörk vinter till om det går att undvika.

Vad önskar du att du gjort mer? Värnat mer om min hälsa. Gått mer, fortare och längre.

Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit och druckit.

Favoritprogram på TV? Downton Abbey. Tveklöst.

Bästa boken du läste i år? Det har mest blivit underhållningsläsning, som jag inte har lagt speciellt på minnet. Därför får det bli senaste månadens bästa: Kvinnan på tåget.

Största musikaliska upptäckten? Jag är lite dålig på musikfronten sen vi gjorde oss av med bilen, så jag drar till med Adele. Även om jag upptäckte henne tidigare än så.

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag överhuvudtaget har ett jobb att gå till. Och fick möjlighet till ett nytt arbete efter att ha passerat 62.

Största framgång på det privata planet? Det har rullat på ungefär som det brukar. Fortfarande gift med samma man. Vi brukar förklara det med att det är ingen annan som velat ha oss. Inte sen 1971.

Största misstaget? Jag hänger inte upp mig på småsaker och inte på större saker heller. Så jag kommer helt enkelt inte på något.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Samma jämna humör som alla andra år när det inte inträffat något som sticker ut.

Vad spenderade du mest pengar på? Mat, dryck, boende och sparkonto. Typ.

Något du önskade dig och fick? Jag har inga önskningar. Det jag tycker mig vilja ha köper jag själv. Om jag har råd.

Något du önskade dig och inte fick? Smalare midja, spänstigare gång, klokare hjärna. Listan kan bli lång.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Minns inte. Firar inte.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det var ett j*kla tjat. Massor av saker förmodligen.

Vad fick dig att må bra?  När jag lyckats lösa en knepig uppgift på jobbet. Ja, jag har lite mindervärdeskomplex.

Vem saknade du? Jag tänker inte på det viset.

De bästa nya människorna du träffade? Flera omtänksamma medmänniskor. Både på arbetet och på fritiden.

Mest stolt över? Att jag fortfarande kan lära mig nya saker. Även om det tar emot mer och mer för varje år som går.

Högsta önskan just nu? Fred på jorden? Eller är det att ta i?

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Förmodligen ingenting. Den här gamla hunden tycker sig redan kunna sitta. Och det bekvämt.

 

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är det försent att lista 2015?

  1. Bloggblad skriver:

    Det var roliga svar!
    Själv brukar jag inte svara, för det som jag lyckats med låter som hårda slag för bröstet om jag säger dem högt, och jag vet att det skulle låta som skryt. Och det som varit jobbigt kan jag inte heller tala om öppet eftersom det handlar om familjemedlemmar, och dem lämnar jag inte ut.

    vad gäller önskningar så har jag många såna… Om hälsa för familjen, om framgång för mina sånger.

    Nöjd med = att jag framhärdat med 5:2 och numera kör 6:1 och TRiVS med det!

  2. Martina skriver:

    Tack för senast

  3. Fia skriver:

    Vilka härliga svar! Grattis till lägenheten i Spanien! Eller det kanske är tokigt att skriva grattis när ni har köpt den själva? Men grattis till beslutet! Vad skönt att kunna hitta ljus och värme när höstens och vinterns slask och mörker lägger sig som ett lock över Sverige.

  4. frktjatlund skriver:

    @Bloggblad: Ja, hälsan är viktig. Slår till och med fred på jorden.
    @Martina: Tack själv!
    @Fia: Tack! Det är just det där mörkret som känns tyngre och tyngre för vart år som går. Nästan omänskligt.

Kommentera

