Ur kurs

Nej, jag är verkligen inte någon shopaholic.  Inte ens när jag verkligen försöker. Som idag när vi åkte till jätte-målen Saw grass Mill. Jag blir trött bara jag kommer innanför dörrarna, trots den svalkande lufkonditioneringen. Alldeles för mycket ljud och lukter. På en och samma gång.

Och hur man än vänder sig är den svenska kronan mest värd i Sverige. Det märks speciellt i USA. Så varför handla här när samma saker finns hemma. Maken investerade dock i ett par flip-flop, som var rabatterade med 40%.

Annars köper vi mest vätska. Det går åt en del när temperaturen ligger på dryga 30 grader. Vatten och Samuel Adams fungerar bra i värmen. Så det blir att tänka på kolhydrater efter semestern.

Det var nog 25 år sedan vi var på den här sidan om Atlanten och som jag minns det körde folk ganska lugnt på vägarna. Så är det inte nu; folk kör som galningar. Byter fil hursomhelst. Kör om på insidan. Bara igår såg vi två kollisioner på motorvägen. Det såg lite surrealistisk ut när en kvinna satt och pratade i mobilen – fastklämd av airbagen som hade utlösts. Och motorrummet hade tryckts ihop till ingenting.

Hastighetsbegränsningarna verkar inte respekteras, utom möjligen utanför skolor. En vägskylt var riktigt hotfull: If you don’t slow down, we’ll make you.

När vi planerade resan bestämde vi oss för att använda de första dagarna till att bara ta det lugnt och komma ikapp med tidsomställningen. Ligga på varsin solstol och läsa. Och värmen har gjort att till och med jag har badat. Varenda dag. Inte illa för en badkruka.

Vem vet jag kanske till och med kommer att doppa mig i det stora vida havet endera dagen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ur kurs

  1. Irene skriver:

    Shoppa? Nej tack!

Kommentera

