Den bättre sidan

garden

Apropå Cruellas kommentar om fina gårdar i innerstan, så har vi själva tillgång till en sådan. Och det beror på att vår hyresvärd en gång på 1970-talet köpte fastigheterna i större delen av vårt kvarter och rev staketen mellan gårdarna.

Det finns en liten gräsmatta och en lekplats. Träd och välluktande gersminbuskar, rabatter med blommor plus rhododenron i norrlägen.

Det tråkiga är bara att Maken tvärvägrar att spendera ledig tid där. Han jobbar i fastigheten och kan inte sticka ut näsan utan att någon hyresgäst vill prata med honom. Om jobb. Och det orkar han inte med.

Att gården nedanför vårt sovrumsfönster ser så tråkig ut beror på att vi delar utrymmet mellan husen med tre olika bostadsrättsföreningar. Och de lär knappast komma överens om någon ändring som kräver konsensus.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Den bättre sidan

  1. Inga Magnusson skriver:

    Gjorde en djupdykning i mitt gamla bloggliv för att kolla om några fortfarande var aktiva. Och det var de ju – några!
    Kul att läsa hos dig!
    Ha en bra dag!

  2. Irene skriver:

    Nu är det allt väääldigt länge sedan. Vad gör du?

  3. Långkoftan fd kollega skriver:

    Jag instämmer i föregående kommentar. FrkTjatlund vi saknar dina kloka och roliga ord.

  4. Lillan i Cornwall skriver:

    Längsta upphållet någonsin, tror jag. Hoppas att allt är ok.

  5. frktjatlund skriver:

    Jodå, det är ok. Det är bara tiden och ork som inte riktigt räckt till. Men jag hoppas att jag ska kunna spotta upp mig. I mitt nya och bättre liv.

Kommentera

