Intentioner

Maken och ett barnbarn är på bio. Själv tänker jag ta mig i kragen och gå ut i det vackra vädret. Målet är City och syftet är shopping. Med följande inköpslista:

* strumpbyxor
* mobilfodral
* örngott
* underlakan

Förutsatt att jag hittar något som passar mig, mobilen, kuddar och sängar.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Intentioner

  1. Irene skriver:

    Blev det några fynd? Själv har jag ägnat dagen åt jakt på hissgardiner till vårt burspråk men det får jag se mig i månen efter. ”De görs inte i den bredden” blev svaret överallt. Tänk att 70 cm kan vara en så unik bredd!

  2. bloggblad skriver:

    Underlakan av god kvalitet har varit ett problem länge för mig att hitta. Ända till nyligen! Vi har en firma här i stan som säljer till hotell, ägaren har nästan lagt av, men säljer fortfarande via sin butik. Såna där som man trär på madrassen och som därmed ligger kvar. I en kvalitet som förvandlar min säng till lyxhotellskänsla…

  3. frktjatlund skriver:

    @Irene: Jag var tvungen att ta fram symaskinen när jag skulle ha nya köksgardiner; normala fönster är inte 120 cm höga.

    @Bloggblad: Såna skulle jag också vilja ha! Men nöjde mig med två lakan och två örngott från Åhléns.

Kommentera

