Snapshot

Jag känner mig som ett äldreboende: trött, sliten och värkbruten. Några gästfria vänner bjöd oss på middag igår. Jättetrevligt, men en fredagkväll är egentligen inte den ultimata tidpunkten. En arbetsvecka i ryggen tar på krafterna. Och jag måste ändå tillbringa ett par timmar efteråt i soffan för att varva ner.

Och inte blir det bättre av att högeraxeln värker infernaliskt emellanåt. Kan det vara början till frusen skuldra? Det kanske är dags att sluta klicka bort naprapatmejlen. Som jag brukar göra och istället anmäla mitt intresse. Måhända att axeln skulle må bra av lite bryt och bänd.

Sen lyckas jag ideligen sparka mig själv på högerbenet. På en och samma, numera blålila, fläck. Mina vinterkängor gör motstånd när jag ska ta av dem. Jag håller emot med en fot som jag använder som stövelknekt och nu och då tappar jag greppet om skon och då sparkar jag mig själv på smalbenet. Jag ser verkligen fram emot barmark och lågskor.

Nä, nu är det jag som intar soffan tillsammans med hela Kungsgatan. Sängen är redan upptagen av en ännu tröttare Make, som har kraschat tvärsöver dubbelsängen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

