Årskrönika

En sammanställning av 2014 är lätt fixad. Det räcker med ett par rader.

Första halvåret inleds med ledighet. Vad det lider anländer barnbarn och stannar tills vårterminen är avklarad. Den 19 mars säger jag upp mig.

Andra halvåret inleds också med ledighet och därefter börjar jag på nya jobbet. Och på årets sista dag kommer barnbarnen att dyka upp igen.

Das war alles!

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Årskrönika

  1. bloggblad skriver:

    Det var en kort och bra sammanställning. Jag sammanfattar alltid året som gått i min dagbok. Skulle jag göra det offentligt, skulle det bli så snedvridet och alla skulle tro att jag dansar genom livet på rosenblad och bara har roligt. För om bekymmer, oro, sorg och tråkigheter som balanserar glädjen, skriver jag inget på bloggen eller facebook. Det är nästan alltid andra inblandade i mina bekymmer och jag vill inte lämna ut något som får andra att spekulera och undra.

  2. Irene skriver:

    Har inte fått in din blogg i min favoritlista på ”paddan” så det var ett tag sedan jag läste. Trevligt med dina inlägg igen! Håller med ”bloggblad” ovan, bra summarisk sammanfattning. Hade en gång brevvänner (ja, jag är från stenåldern) på Nya Zeeland, de skickade hela romaner i början av varje år. Nästan föör bra.

  3. frktjatlund skriver:

    @bloggblad: Jag censurerar inte så mycket, men å andra sidan har jag inte så många läsare, som känner mig personligen. Och om de gör det, så har de i regel kännedom om både nöd och lust.

    @Irene: Läste just om en frågeställare hos DN:s Magdalena Ribbing, som varje år fick ett massutskick från en släkting i USA som var rena rama skrytbrevet över familjemedlemmarnas alla framgångar. Som dessutom avslutade med uppmaningen”Skriv gärna och berätta om hur ni haft det.”

Kommentera

