1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag

Nu är det dags för mig att skärpa till mig. Och det gör jag lättast med en krävande lista, där en helst ska publicera något varje dag. Även om dagens rubrik var lite knepig eftersom jag fortfarande hasar runt i morgonrock. Skyller på hosta, heshet och katarr. Hursomhelst, jag kommer antagligen inte gå ut överhuvudtaget. Därför gjorde jag det enkelt för mig och fotade sovrumsvyn ungefär när solen stod som högst idag.

Årets kortaste dag bjöd i alla fall på lite solljus. Även om det bara räckte till vindsvåningarna. Hos mig lär det dröja ett par månader innan jag ser solstrålarna igen. Trots att jag bor på fjärde våningen.

utomhus

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

