Somliga kallar det för skvaller

Jag hade så goda föresatser efter semestern. Som att
1. Bli flitig med träningen av den trasiga fotleden.
2. Komma igång med promenerandet.
3. Äta förståndigare och nyttigare

Det har gått sådär. Jag har faktiskt gått en del trots att jag har SL:s sommarkort. På morgonen har jag promenerat Hornsgatan ner till Hornstull, svängt höger vid Långholmsgatan och fortsatt över Västerbron till Västerbroplan och tagit 4:ans buss därifrån till Odenplan. Och från Odenplan har jag stegat fram till Ynglingagatan.
Totalt 2,6 + 1 = 3,6 km. Ingenting i jämförelse mot tidigare, men alltid något.

Någon rehab-träning har jag inte utövat, har helt enkelt saknat ork, och nedför trappor är fortfarande ett problem. Men det är nog vad jag stoppat i mig som varit största hotet mot mitt välbefinnande. Så här i början på arbetsplatsen känns lunchandet lite trevande. Tidigare har jag alltid ätit medhavd sallad eftersom mina närmaste arbetskamrater på förra stället oftast hade med sig mat. Nu har det blivit lunch på lokal två av tre gånger. För att det är så rasande tråkigt att äta utan sällskap.

Idag åt vi indisk buffé. Inte alls bra, tyckte min mage. Alldeles för mycket och för fet mat. Och jag är fortfarande, nästan sju timmar senare, proppmätt. Och erinrar mig Annaa Mattson, som alltid hävdade att hon blev rysligt dålig av för stora lunchportioner.

Imorgon ska jag luncha med en tidigare medarbetare på förra jobbet. Hon slutade alldeles efter att PacMan tog över ägarskapet och började på ett annat ställe. Som hon tydligen har slutat på och börjat på ett nytt jobb. Hon har sagt att jag får välja restaurang. Och jag kan garantera att det inte blir indiskt. Eller buffé.

Men vi kommer att ha anledning att dryfta vårt stora gemensamma intresse. Våra medmänniskor.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Somliga kallar det för skvaller

  1. Långkoftan fd kollega skriver:

    Får jag be dig att hälsa den f d medarbetaren från mig och ha en riktigt trevlig lunch tillsammans!

  2. Fia skriver:

    3,6 km är nog en längre sträcka än de flesta människor promenerar till jobbet. Så du kan anse dig vara tillbaka i full kraft igen!

  3. frktjatlund skriver:

    @Långkoftan: Jag hälsade och hon hälsar tillbaka. Och vi ventilerade ett och annat.

    @Fia: Nja, går bestämde jag mig för att gå hela vägen hem från jobbet. Men strax efter Fridhemsplan började vänsterbenet bli gnälligt, så jag tog bussen resten av sträckan.

Kommentera

