Ofärdig

Nu har jag passerat tre veckor utan gips och jag är glad att jag lämnade kryckorna hemma. I dagsläget hade de bara varit i vägen. Ytterligare ett par saker att komma ihåg att få med sig. Något som jag är riktigt usel på. Under ett förskräckligt åskregn på Hvar inhandlade jag ett paraply och det är bara ren tur att jag har kvar det i min ägo. Mer än en gång har jag fått vända för att hämta upp det.

Min fotled blir bättre och bättre, men att den riktigt bra lär dröja. Över ett år menar somliga. Om den ens blir som den borde vara. Men jag har hopp.

* jag kan gå på flata marken – men inte så snabbt som jag skulle vilja
* jag kan gå på flata marken – men inte så långt som jag skulle vilja
* jag kan hasa mig upp- och nedför backar
* jag kan gå uppför trappor
* jag kan gå nedför trappor som en tvååring med den dåliga foten först. Fast då protesterar högerknäet, som får ta det mesta av kroppstyngden.

Men att ligga i skuggan på en solsäng och läsa klarar både fossingarna och jag. Ett par dagar till.

20140730-155817-57497591.jpg

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

