Diggar digitalt

Så mycket lättare resandet har blivit sen nätet kom in i världen. En kan till exempel få sitt lönebesked på mejl och när det är dags för utbetalning kolla att pengarna landat på kontot. Trots att man är hundratals mil hemifrån.

Sen kan en gå in och titta på bokningar för framtida boenden, få vägbeskrivning och kunna skicka ett mejl som bekräftar att vi kommer som planerat.

Och semesterläsningen ligger lagrad på paddan. Jättebra på ett sätt. Mindre bra på ett annat. För när jag har alldeles för mycket att välja mellan kommer en av mina sämre egenskaper fram; jag saknar uthållighet. Läser 50-80 sidor i en bok och tappar intresset och går över till nästa. Vilket resulterat i fem hellästa böcker och fyra påbörjade. Det hade inte hänt om jag släpat på analoga utgåvor. Då hade jag stretat på även om det tagit emot.

Nu är det dags att stänga en deckare där huvudpersonen är alldeles för muskulös, kvinnorna undersköna, slanka och långbenta. För att påbörja en ny och se om den möjligen håller måttet.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

