Glöm det

Nu har jag gått en vecka utan ben, jag menar en vecka utan gips. Det har funkat hyfsat. Jag bestämde mig för att lämna kryckorna hemma. Om det vara dumt eller inte återstår att se. Men fotleden fungerar bättre och bättre. Ojämnheterna utomhus tre sig jämnare och jämnare. Det är mest trappor som vållar problem. Om ledstång eller Make saknas. Vilket har hänt en gång när jag skulle besöka en restaurangtoa.

Hade jag varit klyftig hade jag tagit med en eller två av de hopfällbara vandringsstavarna. De är så mycket lättare att hantera än ett par konventionella kryckor. Men nu saknar jag den sortens förtänksamhet. Vilket illustreras i att vi åkt ifrån guideböcker och diverse matnyttiga utskrifter från nätet.

Så är det nästan alltid. Att vi glömmer ett och annat. Jag brukar missa kammen, men den kom med den här gången. Maken brukar glömma rakdonen och de kom nästan med. Så när som på själva rakbladen, men nu är rätt sort införskaffad. Och vi har nöjt oss med reseguiderna på nätet.

Vädret är varmt, runt 30, med häftiga åskskurar någon gång per dag. Vi bor mitt i gamla stan i Split och har vandrat runt och fantiserat om hur det kunde te sig under romartiden. Inte så svårt eftersom kommunen (antar jag) har folk som går runt klädda som romerska soldater och annat.

Idag åker vi vidare till ön Vis för nya vyer och andra upplevelser.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

