Laddar inför semestern

I helgen höll jag på att åstadkomma förödelse. Och jag skyller som vanligt ifrån mig. Felet var helt enkelt DN:s och inte mitt. Eller kanske mitt ekonomiska sinne spelade in en del. Hur som helst, morgontidningen erbjuder då och då gratis e-böcker till sina prenumeranter. Något som jag inte har utnyttjat tidigare. Men eftersom jag vill ladda med semesterläsning tänkte jag att den här gången ska jag passa på.

Jag försökte göra en nedladdning till min padda, men det hände absolut ingenting. Antingen blev skärmen helt svart eller så blev den helt vit allt medan det snurrade en sol i övre vänstra hörnet. Sen fick jag annat att tänka på och framåt sextiden var det dags för matlagning. Jag gick ut i vardagsrummet för att öppna ett fönster. På ett av soffborden låg paddan och jag bestämde mig för att göra ytterligare ett försök att ladda ner månadens bok. Samma sak igen.

Nä nu, tänkte jag och började författa ett besviket mejl till DN:s kundtjänst. Det går inte så snabbt att skriva utan tangentbord och efter ett tag kände jag en stickande lukt. Vafa! Där stod stekpannan på en överhettad spisplatta och köket var fullt av en kraftig svart rök. Jag hade alldeles glömt att jag påbörjat stekningen. Något som hade kunnat få ödesdigra följder. Men som tur var räckte det med ett rejält korsdrag för att bli av med lukten.

Idag fick svarade DN på mitt mejl. Det hade helt enkelt inte gått att ladda ner boken. På grund av tekniska problem. Varför la man inte ut det beskedet på hemsidan redan under helgen? Men nu är mission accomplished. Och jag kan se fram mot ytterligare sidor att plöja igenom under mina tre lediga veckor fram tills jag börjar nya jobbet.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Laddar inför semestern

  1. Nelly Iris skriver:

    oj sicken röra, tur att allt löste sig 😉

  2. frktjatlund skriver:

    Välkommen hit! Och om ett par dagar ska jag låna några e-böcker på bibblan.

Kommentera

