Sist in – först ut

Konkurrensen i vårt trådlösa nätverk är mördande. Noa har lagt rabarber på min laptop, Maken har säkert tre uppkopplingar, My har sin iPhone och det gör att min lilla, klena dator inte orkar ta sig ut. Därför har jag anledning att använda min minipadda. Det funkar sådär. Tangentbordet på touchskärmen petar i punkter när jag minst anar det.

Det var betydligt sämre med Svågern än vad första rapporten angav. Drabbad av både hjärtinfarkt och stroke. Vatten i lungorna och afasi. När en i personalen tittade till honom frågade hon om Maken och hans bror var barn till Svågern. Då blev det för mycket för honom och tårarna bara rann utmed hans kinder.

Natten var kritisk och nu ligger han i respirator och nersövd, men läkarna är mer positiva än igår.

Och vi konstaterade samma sak om Makens syskonskara, som vi gjorde om min. Om vi fötts för 100 år sedan hade Maken och jag varit de enda i våra respektive familjer som överlevt våra föräldrar.

 

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

