Hemma hos

Noa är hemma igen från klassresan. Kvar i bushen är sovsäcksfodralet. Ena liggunderlaget följde med hem till en klasskamrat. Så kan det vara när man kombinerar en slarvig personlighet med en enorm packning. Den ryggsäck som jag brukar nöja mig med för en tvåveckors bortavistelse räckte inte på långa vägar. Nej, förutom ryggsäck krävdes det en Ikeakasse. ”Var ska jag annars ha min kudde?” ”Och mina tre liggunderlag?”

Det är inte mycket trapper i den unge mannen. Egen huvudkudde och tre liggunderlag, låter mer som Prinsessan på Ärten än en äventyrare. Och det handlar om ynka tre nätter i tält.

– Det står i utrustningslistan att ni ska ha med er hygienartiklar. Har du packat ner det?
– Jadå, hårgele och deodorant ligger i ett av ytterfacken på ryggsäcken.
– Hur är det med tvål, tandborste och tandkräm?
– Tänkte inte på det.

Maken är och hälsar på sin äldsta bror. Svägerskan, alltså frun till hans andra bror, ringde igår och berättade Klasse fått en stroke. Han har varit knackig en längre tid efter en ryggoperation där utgången inte blev så lyckad. Snarare misslyckad eftersom han knappt kan gå längre. Så nu ligger han på Karolinska.

My sitter i ena soffan och småtjurar. Jag har gett henne tv-förbud. Om ingen hindrar henne kan hela dagarna gå åt till rörliga bilder. Egentligen vill jag få henne att läsa, men det är ju TRÅÅÅKIGT. Den flickan har bara två intressen: tv (Nickelodeon & TLC (Honey Boo Boo i synnerhet)) och shopping (Victoria’s secret & Bik Bok H&M Cubus med flera).

Själv väntar jag på att kommande veckas lunchkyckling ska bli klar. Kökstemperaturen är uppe i 28 och det borde vara straffbart att ha ugnen på. Men vad gör man? Matlagning kräver värme. Speciellt kyckling.

Tada! Där plingade timern och äntligen kan jag stänga av ugnen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

