Makten i min hand

Somliga lägger ut youtube-filmer där det säger upp sig med buller och bång. Den här har till exempel visats över 18 miljoner gånger. Nu funderar jag på att göra en egen kupp. Kanske inte lika spektakulär och den kommer inte att göra sig i rörliga bilder.

Företaget har en hemsida på nätet. Den är ingen större kioskvältare och nästan alla besökare hamnar där för att de behöver inbetalningskort. På startsidan finns det en ruta med lite historisk information. Alltså milstolpar i företagets förflutna. Rubriken är Detta har hänt och informationen i rutan varierar slumpmässigt när man kommer in på sidan.

Alla i den ursprungliga webbredaktionen har slutat, utom jag. Det betyder att jag är den enda som kan logga in och göra ändringar. Därför funderar jag på att göra ett avtryck i cyberrymden. Helt enkelt lägga till en post till i den historiska informationen. Typ, den här.

historia
Det kommer antagligen att ta ett tag innan någon märker tilltaget. Som sagt, sidan har inte så många besökare och texten som visas varierar. Men när man upptäcker kuppen så är det bara jag som kan göra något åt det. Om man inte bestämmer sig för att släcka ner sidan helt och hållet.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Makten i min hand

  1. Ruta Ett skriver:

    Underbart! Gör det!!!

  2. Irene skriver:

    Du bara måste! Vilken chans!

  3. Evis skriver:

    Jaa! Perfekt.

  4. Denna fantastiska idé får ju inte bara gå upp i rök!

  5. Långkoftan fd kollega skriver:

    Vilken ide du fått! Ja den tanken kan du gotta dig åt, för du kommer ju inte att göra det.
    Men tanken förstår jag är skön.
    Påminner mig om historien om den försmådda personen som flyttade ut ur det gemensamma hemmet efter partnerns otrohet. Det sista hen gjorde var att fylla de ihåliga gardinstängerna med mängder av räkskal. Det ska ha tagit tid att hitta var den lukten kom ifrån….

  6. frktjatlund skriver:

    Jag är rädd att Långkoftan har rätt, jag kommer antagligen inte göra verklighet av fantasin. Även om tanken kittlar.

Kommentera

