Gråväder

Nu får det vara nog med moln, dis och regn. Den här helgen har det liksom aldrig varit dagsljus. Och jag har knappt varit utanför dörren. Jag gav i kast med Lotta Lundgrens bok. Igen. Och somnade igen. Då bytte jag spår och började på Leif GW:s Pinocchios näsa. Med samma resultat. Knoppade in efter 27 sidor. Det gav upphov till tre teorier om varför. Kanhända samverkande.

1. Jag har börjat tröttna på Bäckström. Det känns som GW har honom som ursäkt för att ge uttryck åt diverse inkrökta åsikter. Sådant som han egentligen själv tänker och tycker rent spontant, men vanligtvis filtrerar.
2. Det är för lite dagsljus för att jag överhuvudtaget ska vakna, trots att jag sovit hur länge som helst i helgen.
3. Det är åldern som tar ut sin rätt. Jag har märkt det i andra sammanhang. Bilkörning och bilåkning är numera tröttande på ett sätt som det aldrig varit tidigare. Det krävs inte någon längre sträcka innan jag börjar klippa med ögonen.

Vad kan man göra? Jag har beställt en ny omgång med böcker från Bokus. De kanske kan pigga upp mig. Och visserligen får vi ytterligare 35 minuter dagsljus för var vecka som går, men nog kunde det vara bättre kvalitet på ljuset än vi sett den senaste tiden? Och yngre lär jag inte bli, så jag tar till klyschan att det bara är att gilla läget. Även om jag ogillar det. Både klyschan och läget.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

