Genant

Billy och Lena är två av våra bästa vänner de kommer ifrån Dalarna. Billy är målare och som många andra hantverkare har han gärna radion på hög volym när han jobbar. På 1980-talet härjade en falubo i radion, Bengt ”Polo” Johansson, som Billy tyckte var så pinsamt dålig. Varje gång Polo var programledare tänkte Billy: Hoppas att det bara är i lokalradion. Annars skämmer han ut dalmasarna inför hela svenska folket.

Igår erfor jag lite av samma känsla under OS-invigningen. Den var så pinsamt kommenterad på TV 3 att Maken och jag nästan dog av ställföreträdande skam. Den enda som tillförde något var Anja Pärsson. Nu vill jag inte raljera över ålder, eftersom jag snart själv är där, men Göran Zachrisson lät ungefär som huvudpersonen i filmen I huvet på en gammal gubbe. Sa fullkomligt obegripliga saker. Utan filter.

Och då tänkte jag: Vilken tur att man måste förstå svenska för att inse hur pinsamt dåligt det är. Annars hade Viasat/TV 3 skämt ut Sverige inför all världens befolkning.

Tur att SVT och På spåret kom som en räddare. Så man blev av med den otäcka bismaken. Duktiga deltagare i ett väldigt trevligt och lärorikt program.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Genant

  1. Irene skriver:

    Jasså, var det Zachrisson, jag hörde lite på radion och undrade just vad det var för en tönt. Hörde att Anja sade åt dem att ha vett att tiga under delar av invigningen. Vad var det de höll på med? Kommenterade varandras klädsel?! Och betalt får de förstås också

  2. frktjatlund skriver:

    Ja, och kritiken i media har inte varit nådig. Alla var rörande överens om att nivån var alldeles för låg.

  3. Ruta Ett skriver:

    Göran Zachrisson borde inte släppas i närheten av en mikrofon några fler gånger. Det var bedrövligt att höra honom. Det var som om de satt och pratade över en öl, inte inför några miljoner människor.
    Han har verkligen gjort sitt.
    Jag saknar verkligen SVT:s kommentatorer!

  4. frktjatlund skriver:

    Jag är egentligen inte särskilt sportintresserad, men brukar se invigningen. Och även där saknade jag SVT. Brukar vara betydligt proffsigare.

Kommentera

