Dags igen

Knäckebröd med leverpastej och inlagd gurka är en personlig favorit. Och det ska vara en bit normalgräddat Leksandsknäcke med ugnsbakad leverpastej och Mor Annas tunnskivade gurka. För en kvart sedan uppstod ett sug efter min favoritmacka och det krävde att jag öppnade en ny förpackning med leverpastej.

Jag brottades i säkert tio minuter med byttans lock innan jag fick av det. Och det väckte rättshaveristen i mig. I botten av asken står adressen till Scans hemsida och jag skickade via den ett mejl.

Kära mamma Scan!
Vår familj är storkonsumenter av er ugnsbakade leverpastej. De senaste åtminstone minst fyra förpackningarna har varit stört omöjliga att öppna utan att bruka våld. Plastflärpen som man ska dra i har gått av utan att locket öppnats. Man har varit tvungen att bända upp locket med kniv och vid ett par tillfällen har blodvite uppstått i kampen mot förpackningarna.

Leverpastejen är inhandlad på olika ställen. Den senaste har förpackningsdatum 15.01.2014.

//frk Tjatlund

Inga krav på ersättning av kroppskada, men det svider fortfarande på ett av ställena i handen. Träffpunkt för spetsen när jag slant med kniven. Det ska bli intressant med återkoppling. Presentkort mottages tacksamt!

Uppdaterat: Jo då, det låg ett brev från mamma Scan och väntade på hallmattan. Med en varucheck på 50 kr bifogad.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dags igen

  1. Fia skriver:

    De flesta företag brukar ju uppskatta att konsumenter hör av sig med synpunkter. De vinner på att ha en vettig dialog med sina kunder, och om det dessutom är konkreta beskrivningar av brister på produkt eller förpackning är de troligen intresserade av informationen. Vi får hoppas att de skickar någon form av tack för hjälpen.

  2. frktjatlund skriver:

    Än så länge har jag bara fått ett automatmejl att de mottagit mina synpunkter. Och att de kommer att höra av sig inom tre arbetsdagar. Det har gått två nu.

  3. Fia skriver:

    Precis så ska de bete sig! Vad härligt!

Kommentera

