Dag 29

29. Hepp! Dagens middagstips

Eftersom jag tar med mig egenhändigt hopblandad lunchsallad till jobbet har jag ett överskott på Rikskuponger. Väldigt bra att ha när man ska utfodra barnbarn. Eller när man, som jag idag, inte har ork att fixa någon middag. Då blir det hämtmat. Antingen på sushibaren eller på thaikiosken. Varannan gång ungefär.

Dagens middag köptes på kiosken. Jag beställer samma sak varje gång: en nummer 7 med biff till Maken och en nummer 10 till mig.

7 = Geang Paneng – kyckling, fläsk eller biff i paneng curry med kokosmjölk och limeblad
10 = Phad Song Pee Nong – kyckling, tigerräkor, grönsaker och cashewnötter

Men när jag kommer hem visar det sig ofta att jag inte alls fått det jag har beställt. Idag hamnade kycklingen i Makens nummer 7 och biffen i min låda med nummer 10. Som dessutom inte innehöll några tigerräkor.

DSC_0296

Maken tyckte att vi skulle byta, men det ville inte jag. Hans rätt har starkare smak och nästan inga grönsaker. Bara några paprikabitar och ett par champinjoner. Och inga cashewnötter. Vi åt upp innehållet i våra plastbyttor och blev mätta trots att vi inte riktigt fick vad vi ville ha.

Håll med om att jag lever ett spännande liv.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

