Dag 25

25. Kolla! Här är en bild från mitt kök

DSC_0291

Jag har visat bilder förr på köket och så här ser mina arbetsytor ut. Om vi börjar från vänster: en bänk med rundat hörn och där står bubbelmaskinen och lite annat smått och gott på en bricka. Bakom står en bibba med papper. Papper, som jag borde ta tag i. Ska de arkiveras, kastas eller vidarebefordras?

Därefter står ugn och keramikhäll. Som jag funderar på att uppdatera. En av plattorna på hällen löper amok. Den kör med full effekt vad man än ställer in den på. Dessutom skulle jag hellre ha en induktionshäll. Den jag har är så förtvivlat långsam. Och byter jag häll så måste jag byta ugn eftersom de är ihopkopplade.

Bänken till höger om hällen är min egentliga arbetsyta. Inte så stor och det gör att köksbordet får fungera som reservyta. Kaffemaskinen i hörnet är en personlig favorit. Gör så gott och potent kaffe. Det räcker med två dubbla espresson och man står sig hela dagen.

Den rostfria diskbänken har bara en ho och det funkar bra när man har diskmaskin. Som i sin tur står längst till höger. Med träluckan på.

Senast My var här pekade hon på golvlisten under diskbänken och undrade vad det skulle föreställa.
– Föreställa? Äsch, det är bara farfar som inte fått ändan ur vagnen och satt dit den vita listen som ska sitta ovanpå.
– Jaså, jag trodde att det var ett konstverk.
– Nej, det där vita snirkliga är bara gamla limrester.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

