Dag 24

24. En grej jag borde ta tag i

Där finns det massor av borden. Som Maken och övervikten. Inte Makens övervikt – den får han själv ta hand om – utan min egen. Men dessa båda borden är ganska hopplösa. Jag har haft massor av år på mig utan att egentligen komma någon vart med vare sig Maken eller med vikten.

Därför väljer jag kylskåpet. Det hade jag tänkt ta tag i just idag, eftersom jag är ledig. Jag sa faktiskt det igår kväll till Maken: Imorgon ska jag passa på att städa ur kylskåpet. Men inte kom jag ihåg det när jag var i städtagen i förmiddags.

Sen gick jag till frissan och efter det handlade jag mat. Som fyllde kylskåpet. Och nu har jag ingen lust att tömma skåpet. Det får bli nästa lediga fredag, som infaller om tre veckor.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 24

  1. Fia skriver:

    Äsch, visst kommer kylskåpet att klara sig i tre veckor till!

  2. frktjatlund skriver:

    Alla gånger! Jag brukar vara bra på att rensa, men härom dagen hittade jag en flaska med salladsdressing där bäst-före-datumet var 2012-02-03.

Kommentera

