Dag 23

23. Hepp! Dagens musiktips

Jag? Tipsa om musik? Idag? Då skäller ni vid helt fel träd, som man brukar säga. Jag är ganska kass på ämnet i fråga. Är oftast sist med att känna igen anonymiserade musikslingor i På spåret, Så ska det låta eller Doobidoo.

Mycket beror säkert på att jag numera uppskattar tystnaden och kan bli lite stressad om det låter för mycket i bakgrunden. Jag har helt enkelt alldeles för lite input för att kunna rekommendera något. Så det får bli ett par allmänna råd.

Åk bil
Förr i världen, alltså då vid hade bil och åkte omkring med den, då stod oftast bilradion på och skvalade och gjorde att jag hade ett visst hum om vad som var populärt. Om jag har radion på idag så lyssnar jag på P1 och där pratas det mest.

Motionera
Och då menar jag aktiviteter till musik. Alltså musik som någon annan har valt. Gå på gympa och spinning. Det är så mycket lättare att ta i för kung och fosterland när till exempel Pink hjälper en att hålla takten. Förr i världen, när jag både gympade och spann, fick jag höra mycket nytt i musikväg.

Nu har jag bara mina egna gamla spellistor. Med Winnerbäck, Weeping Willows och Adele. Och inte ens de kan jag spela. Spotify var fisiga nog att stänga av mitt konto. ”Spotify has been unable to withdraw funds due to a bank error”. Inte tänkte jag på den konsekvensen när jag stängde mitt kort för internetköp.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

