Dag 21

21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen

Dags för mig att ligga lite före i schemat. Men som vanligt har jag svårt för att peka ut en enda vinnare. Det skulle i så fall sammanfattas i MASKIN. Fast med diverse förleder. Jag är helt beroende av mina maskiner. Vardagen skulle vara tio gånger jobbigare utan dem. Minst.

Tvättmaskin
Tänk att vara tvungen att tvätt allt för hand. Eller som förr i tiden inte ens ha rinnande vatten. Knalla ner med tvätten till Tantobadet och hugga upp en vak i den halvmeter tjocka isen. Banka skiten ur kläderna. Nej, då är det betydligt smidigare att fylla tvättmaskinen på morgonen, dra igång den och sim sala bim är tvätten tvättad och centrifugerad så att jag kan ta ut kläderna när jag kommer hem från jobbet.

Diskmaskin
Den är kanske lite lyxig i ett tvåpersonershushåll, men det är skönt att kunna stuva undan disken. Och väldigt behändig de gånger vi är många.

Symaskin
Ja, den maskinen är en kär gammal vän från 1970-talet. Även om den inte används så ofta. Sen ett tag tillbaka använder jag den inte alls. Maskinen står nämligen på ett av barnbarnens skrivbord några kvarter bort. Jag hoppas att Stella har glädje av den.

Espressomaskin
Vad vore helgmorgnarna utan fantastiskt morgonfika? Jag älskar min svarta Jura och ryser bara jag tänker på kaffet på jobbet.

Datamaskin
Datorn är nog den maskin som jag använder mest. Inte så konstigt med tanke på att jag häckar framför, eller heter det bakom, datorn på min arbetstid. Och på fritiden blir det en hel del också av den varan.

Slutsats: Jag håller verkligen med Kjell Höglund!

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

