Dag 20

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film

kw

Huva, ännu en knepig uppgift. Min favoritskådespelare är Kate Winslet. Hon är bara sååå bra. Därför väljer jag en där hon spelar en av huvudrollerna; Enigma, som utspelar sig under andra världskriget bland tweedklädda kodknäckare i England. Bitvis är den riktigt spännande.

1940-talet är ett av mina favoritårtionden för vackra kläder och fina frisyrer. Plus att både män och kvinnor alltid har något på huvudet när de är utomhus. Ett minus i filmen är att Kates kläder i just den rullen inte är så klädsamma. Och håret ska vi inte tala om.

Nej, då har man stajlat till henne betydligt bättre i serien Mildred Pierce. Därför väljer jag en bild från den inspelningen istället. Trots att den serien utspelar sig lite tidigare i historien.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

