Dag 18

18. Hepp! Dagens filmtips

Det finns områden som intresserar mig men som jag ändå är usel på. Film är ett av dem. Periodvis konsumerar jag en hel del av den varan, kruxet är bara att filmerna inte vill fastna i huvudet. Oavsett om jag tycker att de är bra eller dåliga.

Maken gillar Bondfilmer och jag tycker att de är dötrista och stönar när han zappar över till en kanal som visar någon gammal Bondrulle. För man kan ge sig på att det alltid finns någon obskyr kanal, som gör det. Efter själva stönet brukar jag säga: Den där har vi sett hundra gånger. Och då säger Maken: Vad handlar den om och vad heter boven? Och eftersom jag inte kan svara på det så hänger vi kvar och ser filmen för 101 gången.

Men om jag nu ska ta filmer som jag minns, trots att de har en massa år på nacken, så är det i kategorin romcom Sömnlös i Seattle från 1993 (Nora Ephrons bästa) och i actionkategorin Pulp Fiction från 1994 (Quentin Tarantinos bästa, hans övriga är för blodiga för min smak). Och båda har jag sett flera gånger utan att tröttna.

Oj, jag har halkat efter en dag i listan. Det var slarvigt, men jag ska försöka bättra mig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

