Så typiskt

Jag är dålig på traditioner. För att inte säga usel och nyss kom jag på att jag helt missat mitt bloggjubileum den 5/1. Det var datumet jag startade bloggen år 2006. Alltså har detta pågått i åtta år, om jag räknar rätt på fingrarna.

Först startade jag på blogg.se men för att skydda min mentala hälsa bestämde jag mig för att dra vidare till en stabilare plattform. Man kunde bli tokig för mindre av alla kraschar när man hade med blogg.se att göra. Och så ville jag komma ifrån reklamen. Visst, man kunde betala för att slippa, men aldrig i livet att jag tänkte betala för en undermålig produkt.

Jag exporterade alla gamla inlägg och importerade dem på wordpress istället. Det var i februari 2009, så nu har jag bloggat längre här än där. Och hunnit med 3006 inlägg totalt på båda plattformarna. Rättelse: 3007 med det här.

Och när jag ska försöka tidsbestämma händelser finns begreppen före och efter bloggen. Vet jag att jag inte skrivit om saken så hände det antagligen före 2006. Har det däremot funnits med i något inlägg, kan jag lätt leta fram när händelsen timade.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så typiskt

  1. Ruta Ett skriver:

    Gratulationer till bloggjubileet! Själv startade jag 2005 så jag har snart 9-årsjubileum – i maj om jag minns rätt!

  2. frktjatlund skriver:

    Tack! Glöm för all del inte att fira. En anledning så god som någon.

Kommentera

