Dag 15

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen

Jag säger bara en sak: Laglösa cyklister. De får mig att se rött!

I morse under min 50-minuterspromenad till jobbet mötte jag och passerades av ett trettiotal cyklister. Utav dem bröt över 20 mot diverse trafikregler.

2 körde mot rött
4 cyklade på trottoarer, varav tre mot trafiken
7 cyklade mot trafiken men på gatan
9 saknade ordentlig belysning i vintermörkret

Sånt kan få den godmodigaste att mulna till. Och jag vet att hemvägen kommer att bli ännu värre. Då jag kommer att möta alla galna hemvändare på Skanstullsbron.

Det värsta är att det inte finns några utsikter att det någonsin blir bättre. Trenden är snarare att det blir värre och värre. Och det gör mig verkligen vansinnig i vardagen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

