Dag 14

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie

Nu är ju jag väldigt dålig på tv-serier. Det är som sagt bara Downton Abbey och Solsidan jag har koll på. Och byta liv blir det inte tal om. Inte ens under pistolhot. Jag skulle möjligen sträcka mig så långt att jag skulle ta en roll i en tv-serie.

Om jag skulle ta någon i Solsidan så blir det Anna, Mia Skäringers roll. Hon känns rak och rejäl. Fast sanningen är nog att jag skulle ha lättare att axla Mona Malms uppgift. Inte som död utan mer som en jobbig svärmor.

kokerskaI Downton Abbey gillar jag Violet Crawley, som Dame Maggie Smith gestaltar. En kvinna som alltid lyckas få sista ordet. Det skulle jag verkligen tycka om. Men jag misstänker att om jag castades för serien så skulle jag nog placeras downstairs. I köket. Som kokerskan Mrs Beryl Patmore. Nära spisen och röd och blank i ansiktet av svett. Den rollen ligger nog närmre min person än att spela en sval och behärskad adelsdam.

(Sådär! Då var jag ikapp alla som påbörjade dag-för-dag-listan 1/1.)

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 14

  1. Långkoftan skriver:

    Bra jobbat! Ser med spänning fram mot fortsättningen…..

  2. frktjatlund skriver:

    Ja, visst är det bra jobbat. Och jag hoppas att jag inte kroknar när jag går in i andra halvan.

  3. Evis skriver:

    Det är bra med ett tema, det tvingar en att producera. Som mitt sömnadstema, även man bara ska producera två gånger i månaden.

  4. frktjatlund skriver:

    Precis, jag har varit inne och kollat hos dig.

    (Vilken tur att jag kollade kollat. Först hade jag tappat bort k:et och det kunde missuppfattats.)

Kommentera

