Dag 12

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Jag hoppas verkligen att tipset inte ska handla om dagens tv-tablå. Då är mitt enda tips att man ska undvika svt:s kanal 1. Finns det något tråkigare än galor? Knappast. Och ännu tristare är det när galan är på temat idrott. För jag vet knappt vilka som hyllas och varför.

Jag är ganska dålig på tv-serier. Har svårt att komma ihåg när de sänds och då blir det gärna luckor i historien. Men det finns några undantag genom åren. Hill Street blues följde jag slaviskt. Downton Abbey likaså. Brittiska välproducerade serier brukar jag haka på. Om de inte håller på i evigheter.

Vad det gäller svenska serier som Varuhuset, Rederiet, Tre Kronor eller Skilda världar så vet jag knappt vilka som var med i produktionerna eller vad serien handlade om.

När det gäller annat på tv brukar jag hävda att Sveriges Televisions kulturprogram är roligare är betydligt mer underhållande än de underhållningsprogram man producerar. Som Babel och Kobra. De är bra mycket bättre än Settman på plats eller Hela Sveriges fredag. På spåret och Historieätarna är de enda undantagen jag kan komma på.

På tv4 är jag periodare på Halvåtta hos mig och Solsidan. Annars är mitt tv-tips: Se det som vänner och bekanta brukar se. Då har ni något att ventilera på lunchraster och middagar.

Hepp!

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

