Dag 9

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

sarskorporÄmnet har varit på tapeten ett par gånger tidigare. Till och med i form av ett tramsigt nyårslöfte. Jag har en ful ovana. För ovanor är alltid fula. Jag har svårt att låta bli att pilla på sårskorpor. Speciellt de som sitter i hårbotten. Utan att jag är medveten om det åker vänsterarmen upp mot huvudet och fingrarna börjar fingra. Innan jag har hunnit sansa mig så har jag hittat en sårskorpa och då är jag bara millisekunder ifrån att riva bort den.

Jag brukar skärpa mig något när det är dags för hårklippning. Speciellt sen den gången frissan ville övertala mig att köpa ett svindyrt och illaluktande schampo. Mot seborré. Som känns väldigt ofräscht och rimmar på gonorré.

Och nu i veckan som kommer tänker jag beställa tid för klippning. Så då är det väl dags att börja hålla fingrarna i styr.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 9

  1. Ullah skriver:

    Jag gör samma sak. Skönt att inte vara ensam i det träsket.

  2. frktjatlund skriver:

    Och jag brukar trösta mig med att det finns värre ovanor.

Kommentera

