Dag 8

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…

Gudars skymning och änkors klagan! Som Modern brukade säga när hon inte hade någon vettig utväg. Jag har knappt sett en enda bloggare som varit entusiastisk över den här punkten. Och det är inte jag heller.

För det första känns det som min hångelålder passerades för väldigt länge sedan. Och när den begav sig så blev det inte heller så mycket av den varan för min del. Främst av två skäl: Jag saknade pojktycke, som man sa på den tiden och pojken som jag gifte mig med träffade jag redan när han och jag var 16. Och efter det har varken jag eller någon av motsatta könet visat intresse.

Om frågan hade ställts för cirka 40 år sedan hade jag möjligen svarat Ulf Lundell. Och då hade både han och jag varit 40 år yngre. Men jag gissar att vi skulle ha behövt varsin pistol riktad mot tinningen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

