Dag 7

7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter när jag bloggar.

Rubriken skulle lika gärna kunna vara: ”Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter.” Alltså när jag sitter hemmavid, så är det just vid köksbordet. När jag inte sitter där så står, går, halv- eller helligger jag.

bloggplats

Egentligen spenderar jag det mesta av min vakna tid vid köksbordet. Andra ställen är inte lika tillgängliga eller tilltalande. Soffborden går bort eftersom de är för låga för att vara bekväma. Skrivbordet i barnbarnens rum är för belamrat av annat. Som böcker och lego. Och förresten har vi ingen stol där. Och några fler bord har jag inte.

Dessutom är köksbordet också tillhållet där jag kan bre ut mig med några av mina andra intressen, som mat, tidningsläsning och korsord. Övriga intressen gör sig bättre i soffa eller säng.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag 7

  1. cruella skriver:

    Den där layouten antyder programmeringskod…

  2. frktjatlund skriver:

    @cruella: Om det är skärmen du menar, så har du fel. Det är din lista över dagsrubriker. Jag har kopierat den till en textfil för att beta av punkterna en efter en.

  3. cruella skriver:

    Vilken tur.

Kommentera

