Dag 10

10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.

en-angel-vid-mitt-bordJa, nästan alla böcker som Lotta Kühlhorn designat omslagen på är snygga. Till och med ett sådant prosaiskt verk som Vår kokbok. Och innehållhet är inte så pjåkigt det heller. I romanen. Men jag knyckte bilden från nätet eftersom jag inte har boken kvar i min ägo.

För jag stör mig på hur lite man ofta lägger ner på omslagen av pocketböcker. Det är inte ovanligt att man helt enkelt köper en bild från en stor internationell bildbyrå och lägger ut på framsidan.

ta-hand-om-min-mor

Om jag ska ta en bok som jag läst nyligen så får det bli den här boken. Och även den bilden är från nätet. För på det exemplar jag har, störs motivet av citat från folk som tycker att boken är fantastisk.

Och visst är boken bra, men att lägga omdömen på framsidan solkar ner designen.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

