Dag 5

5. Det bästa snackset är ju som vi alla vet …

Först missförstod jag rubriken och trodde att det handlade om vad man helst pratar om. Men när jag kollade runt vad andra hade skrivit i ämnet förstod jag vad som var på tapeten: snacks. Eller tilltugg.

Salta pinnar, chips och godis går bort direkt. Det var sånt som Modern alltid hade stående på vardagsrumsbordet efter att vi barn hade flyttat hemifrån. Pinnar och chips sög åt sig fukt och blev sega; godisbitarna torkade ihop och blev hårda. Inte särskilt frestande.

Maken gillar ostbågar, eller helst OLW Crizpy Cheez Cruncherz. Där är jag helt kallsinnig och föredrar OLW Cheez Ballz, men eftersom jag tröttnar efter bara några kulor så köps det aldrig några.

ostarNej, ska jag snaska så blir det ost och kex. Osten gärna i form av Saint Agur, Gruyère, Appenzeller, Comte eller till och med lagrad Grevé. Och ett och annat kex med tapenade slinker gärna med, när jag ändå är i farten. Självklart tillsammans med något gott rödvin. Plus lite fikonmarmelad.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

