Dag 4

4. Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum.

Det var så mörkt när jag kom hem från jobb och mathandling att min första tanke var att knycka en bild från nätet. På ett annat, mycket finare ställe. Bara för att imponera. Men jag hittade inget rum som föll mig i smaken, så ni får hålla tillgodo med vårt vintermurriga.

Vardagsrum

Vardagsrummet

I vardagsrummet är Maken och jag särbo. Med varsin soffa, varsitt soffbord och varsin läslampa. Maken häckar i soffan till vänster och är den som har Makten i familjen. Alltså den som håller hårt i fjärrkontrollen. Förr i världen så hårt att den följde med ut på toaletten. Jag använder oftast den andra soffan eftersom jag kan sitta längs med soffan och lägga upp benen när vi tittar på tv.

Fondtapeten och mattan har sett bättre dagar. Skarvarna har rest sig något på tapeten och gråsvarta mattan börjar bli lite skev och vind. Och nött i kanterna. Sofforna är ganska nya och jag börjar vänja mig vid det kalla skinnet. Soffborden är Makens val. Jag stör mig på glasrutorna som bara ser snygga ut när de är nydiskade.

Väggen till vänster, den syns inte i bild, är täckt av Billy-bokhyllor med en massa pocketböcker. Och till höger om fotografen, det vill säga jag, sitter vår platt-tv på väggen. Och snart är det dags att inta sofforna och skåda in veckans avsnitt av På spåret. Om han med Makten i sin hand håller med mig.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag 4

  1. Långkoftan fd kollega skriver:

    Härligt att kunna se fram mot en ”daglig” dos av frktjatlund, i a f under januari.
    Så jag passar på att sända ett tack till Cruella för det!

  2. Evis skriver:

    Jag tycker att det ser väldigt fint ut. Så genomtänkt och grejerna passar ihop och det är städat. Så ser det inte ut hemma hos oss, bland ärvda saker och fynd från grovsoprum. Och dubbla rader böcker i hyllorna och stickprojekt överallt.

  3. frktjatlund skriver:

    @Långkoftan: Jag jobbar på att bli lite flitigare. Och vem vet, jag kanske fortsätter på samma vis resten av året.

    @Evis: Endera dagen ska jag formulera mitt vetenskapliga arbete i ämnet Städteori. Ett område som ligger mig varmt om hjärtat. Bikt: jag har också dubbla rader med böcker i bokhyllan.

Kommentera

