Nystart

Jag har varit en usel bloggare det senaste halvåret. Det har blivit glesare och glesare mellan inläggen. För att göra bot och bättring nappar jag på en dag-för-dag-lista, som Cruella nystartar med.

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon

Tvåan mms:ade det här kortet till mig för flera år sedan och jag har lagt ut det tidigare här på bloggen. Men vem kan motstå Sallys nöjda och glada anlete. Inte jag i alla fall. Och anklaga mig inte för att vara jävig.

sallySally är en stor tjej nu. Hela fyra år och har betydligt längre hår än bilden visar. Och hon bär gärna ett diadem för att hålla håret borta från ansiktet. Och för att hon tycker att det är fint med hårprydnader.

Igår hämtade Morfar henne på förskolan. Sally hade pratat vitt och brett om att hennes morfar skulle komma till dagiset, men när han väl kom spelade hon svår. Låtsades som hon var väldigt upptagen och han fick vackert vänta tills hon läst klart sin bok.

Morfar satt tålmodigt på en stol och väntade både länge och väl och nickade antagligen till då och då. Han brukar göra det när han befinner sig i stillhet. Men till slut kom de iväg och knallade till McDonalds och intog middag.

Efter maten ville Sally leka i lekrummet, så Morfar blev sittande. Igen. Och nickade till. Igen. Och när Svärsonen mötte upp på Donken för att hämta Sally fanns hon inte längre i lekrummet. Efter en kort stund i panik, återfanns flickebarnet i filmrummet. Just en snygg barnvakt!

Sally pratar gärna, men har lite svårt för bokstaven y. Det blir ett u istället. Så på fredagar har hon det musigt. Ja, hon låter nästan som Silvia.

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nystart

  1. Evis skriver:

    Fredagsmus alltså.

    /Eva

  2. frktjatlund skriver:

    Just, precis! Med taco, chips och ostbågar.

  3. Cici skriver:

    Känner igen det där med att nicka till om det blir lite för lugnt. Inte så mycket jag som min samboende. Han kan nicka till även om det är mindre lugnt. Porträttet på Sally är mycket charmigt.

Kommentera

