Rosa påsar

ImageFråga inte mig hur det kommer sig för det måste finnas kanaler som totalt har gått mig förbi, men jag vet att om man ska göra en flicka i tioårsåldern riktigt glad så ska man presenta henne med saker inhandlade på Victoria’s Secret. Gärna en rosa påse med läskigt luktande parfymer eller lotions.

Vi har glatt två flickebarnbarn med diverse produkter därifrån. Och när vi satt och väntade på Arlanda upplevde vi den totala lyckan hos fyra småflickor som kom med varsin påse dinglande i handen och berättade för sina mammor hur de hade gått ihop sig för att få bästa pris per vara i tax free shopen.

Idag har vi rått om barnbarnen i Marbella. Vill ni inte se lite av gamla stan? undrade My. Ha! sa Noa. Hon vill bara gå dit för att där finns det en Body Shop. Och han hade förstås rätt. Maken följde med in i butiken. Själv stannade jag utanför eftersom jag inte klarar de starka lukterna. Eller stanken. My kom ut med en hel bricka med burkar med krämer. Och dofter.

Vad är det för fel på Apotekets parfymfria produkter?

Om frktjatlund

Ordet sallad kommer av det latinska salare, som betydet beströ med salt ...
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rosa påsar

  1. Telefonissan skriver:

    Ha! Body Shop i massor blev det åt 11-åringen här på jul och imorgon skall vi handla mer för alla bonuspoäng! Tycker det är ett skapligt val om man börjar intressera sig för egen flärd. Jag klarar att vara i butiken trots att jag kan få redig migrän av att t ex promenera igenom Åhlens parfymavdelning. (Rätt krångligt om man skall in och handla typ en mascara.) Victoria’s Secret trodde jag hade en helt annan målgrupp, men där ser man. Alltid nytt att lära om vad som gäller, men tror att det får bli en hemlighet (hihi) tills det upptäcks själv.

  2. Telefonissan skriver:

    Oj. Det var visst ett faktum redan. VS och Hollister… (som har lukter och tvålar o dyl förutom kläderna tydligen). ”Men bodymist luktar inte så jättestarkt faktiskt.” Nähä.

Kommentera

